تبلیغات
WIMIFIRE - برخی اصول برنامه ریزی حمل و نقل در یک محدوده شهری جدید
URBAN-VISION
 
آخرین مطالب
 
پیوندهای روزانه
برخی اصول برنامه ریزی حمل و نقل در یک محدوده شهری جدید
برخی اصول برنامه ریزی حمل و نقل در یک محدوده شهری جدید

 اصل 1 . پیش بینی سفر . پیش بینی تقاضای سفر یک فرایند سیستماتیک است که معمولا شامل استفاده از یک مدل کامپیوتری سفر تقاضا، برای پیش بینی حجم ترافیک آینده و توزیع حجم ترافیک در آینده در سیستم گردشی واقع در یک محدوده مکانی تعیین شده می باشد. چنین مدلی به تست گزینه های متعدد حمل و نقل کمک می کند و اطلاعات کمی را در مورد نتایج گزینه های آنها برای تصمیم گیری در مورد نوع ، مکان ، زمان بندی و اولویت بندی پیشرفت های حمل ونقل را فراهم می کند. این فرایند به عنوان یکی از نیازهای اساسی ارائه پیشنهادات است که طراحی بلندمدت و کوتاه مدت مدل های حمل و نقل و برنامه ریزی کاربری اراضی شهر جدید را هدایت می کند.

اصل 2 .ارتباطات چندگانه شهرهای جدید و مناطق شهرهای جدید به چندین پیوند برای ارتباط نیاز دارند و در عین حال بلوک های خیابان لازم است طوری طراحی شوند که چندین حالت حمل و نقل از قبیل پیاده، دوچرخه سواری، و حمل و نقل را بتوان براحتی برنامه ریزی کرد. بطور کلی ، بیشتر خیابان های جدید ، باید باید 200 تا 800 متر طول داشته باشند ( بجز خیابان های اصلی ) . این ارتباطات به مردم اجازه می دهند تا با دوچرخه یا پیاده به پارک ، مدرسه ، کتابخانه و مراکز تجاری بروند تا این که از خودرو استفاده کنند.

اصل3 کاربرد چندمنظوره از خیابان ها خیابان ها علاوه بر اینکه برای حرکت وسایل نقلیه و پارکینگ استفاده می شود ، برای انجام فعالیت های دیگر مانند فعالیت های فرهنگی معمول نیز بکار می روند. خیابان های اصلی و محله ای به عنوان مکان های مناسب برای اعمال رفتار مناسب ، افزایش همسایگی، ارتباط و احساس تعلق، پذیرش، غرور و فرصت های بازی نیز محسوب می شوند.

اصل 4 . پیاده روها و مسیرهای مناسب برای دوچرخه سواری امکانات دوچرخه سواری نشان از تمهیدات وضع شده توسط سازمان های دولتی و بخش خصوصی برای تشویق دوچرخه سواری، می باشد. در بیشتر شهرها مسیر دوچرخه سواری اختصاصی وجود ندارد و به شکل ترکیبی با سواره رو طراحی شده است.

سه نوع مسیر برای دوچرخه سواری در شهرها طراحی شده است : الف. bike lane که بخشی از سواره رو می باشد که با نوارکشی ، علامت گذاری و آسفالت کاری برای استفاده انحصاری یا اولویت دار دوچرخه سوارها اختصاص یافته  است. ب) bike path یک مسیر دوچرخه سواری که بطور فیزیکی توسط فضای باز یا مانع از سواره رو جدا شده و در کناره آن قرار دارد. ج) bike route بخشی از سیستم مسیردوچرخه می باشد که با علائم اطلاعاتی و جهت دار مناسب با یا بدون یک شماره مسیر دوچرخه طراحی شده است.

اصل 5 . برنامه ریزی فضای سبز خیابان یپاده روها و باندهای دوچرخه سواری به فضای سبز ،سایه ، و پناهگاه نیاز دارند. سواره روها نیز تحت تأثیر وجود یا عدم وجود درخت های خیابان قرار دارند. بطور کلی ، سواره روها از درخت های خیابانی برای کمک به تنظیم ترافیک خود استفاده می کنند. این درخت ها ابزاری برای تبدیل و کاهش اثرات مضر خروج گازهای گلخانه ای از خودروها و افزایش زیبایی یک شهر جدید می باشند ، اگرچه در بسیاری از موارد نگه داری آنها گران تمام می شود. ک

اصل 6 . حفظ ایمنی ترافیک Aگسترش علائم توقف، چراغ های راهنمایی و رانندگی و تابلوهای ممنوعه سبب آزار رانندگان می شود و جریان ترافیک را کند می سازد. یکی از مفیدترین ابزارهای حفظ جریان ترافیک بصورت روان میدان است. یک میدان تقاطع دایره ای است که دو یا چند خیابان را بهم وصل می کند. خیابان هایی که به میدان وصل می شوند ترافیک را به داخلی یک سواره رو دایره ای شکل منتقل می کنند. میدان سبب می شود تا رانندگان راحت تر ، موثرتر و ایمن تر و سریع تر رانندگی کنند. میدان ها برای شرایط زیر مناسب می باشند : • تقاطع های دارای سابقه تصادف • تقاطع های با شکل هندسی نامنظم ( پایه های چندگانه ، مسیرهای مورب ) • تقاطع های که به عملیات کنترل ترافیک ارزان تر نیاز دارند ( در مقابل علائم ترافیک ) • تقاطع هایی که در آن لاین های خیابان باید کاهش یابد . • تقاطع های با نسبت گردش U زیاد

اصل 7 . ساخت فضای عمومی بیشتر فضای عمومی کنار خیابان

مأخذ : Key Issues in Integrating New Town Development into Urban Transportation Planning



می توانید دیدگاه خود را بنویسید
What is the Ilizarov method? دوشنبه 16 مرداد 1396 11:30 قبل از ظهر
I just could not go away your site prior to suggesting that
I extremely enjoyed the usual info a person provide in your
guests? Is gonna be back often to inspect new posts
BHW پنجشنبه 24 فروردین 1396 08:53 قبل از ظهر
Greetings! Very helpful advice within this post!
It's the little changes that will make the largest changes.
Thanks for sharing!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر